Webterminalen Hovedside Webterminalen
For diskusjoner om alt mellom himmel og jord

Emne-abonnementEmne-abonnement   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper
Opprett brukerkontoOpprett brukerkonto   ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg innLogg inn 
 BruksbetingelserBruksbetingelser

vanskelig å finne passende tittel!

Dette forumet er stengt. Du kan ikke starte nye, svare på eller endre emner.   Dette emnet er stengt. Du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar    Du er her: Webterminalen Hovedside » Administrasjon » Avsluttede forum » Off topic
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Skrevet av Innlegg
siirho
Erfaren nykommer

Ble medlem: 11. sept. 2006

InnleggLagt til: Tor 16. nov. 2006 15:07    Tittel: vanskelig å finne passende tittel! Svar med sitat

Jeg bare lurer på noe.
jeg er en av de 2 som skal ha laget det surt for andre inne på forumet for alenemedbarn. grunnen til at det ble surt er jo for at andre ikke tålte at jeg hadde andre meninger enn dem selv, og er det da min "feil" at det blir surt da?? nei.. jeg kan desverre ikke styre hvoordan andre kommer til å reagere, og jeg vil å ordlegge meg sånn jeg vil. jeg har mine egne meninger og det må jeg få lov til å ha. selv om de er det motsatte av forumleders meninger. det står ingensteder i reglene til forumet at jeg MÅ være enig med alle, og da spesiellt forumleder. de innleggene jeg skriver er heller IKKE ment som støtende, og når da andre tar de støtende så kan jeg ikke noe for det, det for de ta på egen kappe. å nå må jeg passe på hvordan jeg ordlegger meg her inne, for samme hva jeg kommer til å skrive nå så kommer de andre til å ta dette negativt, selv det ikke er negativt fra min side. å dette syns jeg er støtende da..

men men, jeg kommer til å fortsette å være den jeg er.
Admin
Administrator, Webterminalen.com

Ble medlem: 8. juli 2003

InnleggLagt til: Lør 18. nov. 2006 01:16    Tittel: Svar med sitat

Det er ikke noe krav om at alle skal være enige i det som blir sagt. Da blir det lite med diskusjon.

Enkelte har dog valgt å benytte forumet utenfor de emnene forumene er ment for og etter gjentatte advarsler fortsatt har valgt å gjøre dette. Brukere som bryter reglene blir behandlet deretter.

La meg gjøre det klart: Utestengelse av brukere hos Webterminalen skjer ikke på bakgrunn av meninger, men på bakgrunn av brudd på reglene som er satt opp.

I et tekstmedium, som et forum er, kan det være vanskelig å oppfatte emosjonelle antydninger. Her kommer følikonene inn. Bruk disse for å gi en antydning til hvordan du ønsker at det du skriver skal mottas.

Om noe du skriver er ment som en morsom kommentar, bruk et smil. Om noe er skrevet med glimt i øyet, bruk et blunkende følikon. Om du er sint, bruk et tilsvarende ikon. Om du er flau eller bare litt rød-blusset i kinnene over spørsmål eller kommentarer du kommer med - vis det! Det hjelper for de som leser innleggene dine å *se* hvordan du føler når du skriver innlegg.

Dette gjelder selvsagt ikke bare deg, men alle som skriver innlegg!
Til toppen
Vis medlemmets profil Send privat melding
Ikke Enig!
Gjest

InnleggLagt til: Lør 18. nov. 2006 02:02    Tittel: Svar med sitat

det virker som om det er litt sånn kardemommeby stemning her at man bare skal være enige alle sammen. hva slags diskusjon blir det ut av det??

av det jeg har fått med meg fra alenenmedbarn forumet i det siste er det ikke særlig høy takhøyde for meninger men på en annen side sies det jo indirekte at det ikke er det. dessuten må jeg si meg enig med både alenepappa og siirho at alenefedre ikke likestilles med alenemødre i forumene der.

ville bare si det.
Til toppen
Kare
Redaktør, AleneMedBarn.no

Ble medlem: 2. jan. 2006

InnleggLagt til: Ons 29. nov. 2006 19:24    Tittel: Svar med sitat

Siirhos vurdering er hennes, ingen har sagt at hun er en av to det ble vist til i forumet. Minner om at to innlegg ble slettet av Admin, to innlegg med ulike avsendernavn, ingen av dem var Siirho. Innlegg ble flyttet, og Admin slettet to pga strid mot forumreglene, som han også sier her.
Meninger blir ikke hindret på forumet.

Til "Ikke- Enig". Det er ingen motsetning mellom alenefedre eller alenemødre på Alenemedbarn.no. Mrk at den som ble utestengt selv gikk til angrep på andre alenefedre der inne, og andre alenefedre synes han gikk langt over streken. Det er til enhver tid flere alenefedre inne i forumet. De oppfører seg flott i henhold til reglene. Flere av alenefedrene og også samværsfedre er bidragsytere til nettsiden med artikler, mailer til redaktøren osv. Det er å gå altfor langt når et enkelt menneske bryter regler, at det skal utgis som en slags ulikhetsvurdering. Det er direkte feil, og et kunstig forsøk på å score noen poenger som ikke finnes.

Og ja, det er meningen med hele formålet at det skal være Kardemommeby på forumet til Alenemedbarn.no.
Det er helt frivillig å bruke forumet, og vil man ha mer action og opphetete diskusjoner, så er det nok av andre tilbud.

Kardemommeloven er heller ikke så verst, og det med å være grei og snill og forøvrig gjøre som man vil, passer jo på ett vis.

På forumet er hele hensikten at aleneforeldre og samværsforeldre, med funksjonshemmede barn eller andre barn, skal hente råd og hjelp fra andre. Da må man prøve å kommunisere på en god og postiv måte også om vanskelige ting.

Og skal man skrive, må man lære seg å lese reglene på forumet. Det har gjennom hele år ikke vært noe probelem for noen andre. Og med flere hundre medlemmer på Alenemedbarn.no, gis det mange meldinger direkte til redaktøren, både om dette og annet. Og det er ingen som ikke er enige i de avgjørelsene som ble tatt her av undertegnede og Admin.
Til toppen
Vis medlemmets profil Send privat melding Besøk medlemmets nettside
siirho
Erfaren nykommer

InnleggLagt til: Ons 29. nov. 2006 19:33    Tittel: Svar med sitat

jeg syns du skal ta deg en titt på den tråden pawe skrev, hvor han henger ut alenepappa. har HAN lov til det altså, uten å få følger for det?? bare lurer jeg.. Rolling Eyes

noen har lov til ting, mens andre ikke har lov, fordi enkelte har problemer med hva som blir sangt av den ikke-likte...

du bør å skrive inn i reglene som gjelder for forumet DITT, at det er Kardemomme-regler der.. Wink

og kan du være så snill å nevne andre forum for aleneforeldre?? jeg har ennå ikke funnet noen..

og bare for å få det sagt, jeg ble kastet ut som medlem av alenemedbarn.no pga ting jeg har sagt her inne, og fordi du ikke tålte min mening om deg, som ingen andre veit hva er. bare kare og jeg.
men jeg ble fort medlem igjen, en uke etter jeg ble kastet ut som medlem fikk jeg medlems post fra alenemedbarn.no....
Kare

InnleggLagt til: Ons 29. nov. 2006 19:41    Tittel: Svar med sitat

PAWEs tråd er flyttet hit fra Alenemedbarn.no. Han tok igjen ut i fra den som ble sagt til han også i det siste, se under Samværsforeldreforumet.

Hvor du skal diskutere om du ikke skal diskutere på Alenemedbarn.no sitt forum er din egen sak, jeg har intet ansvar for det.

Forumet på Alenemedbarn.no er opprettet av meg, og drives av meg. Det er helt klare regler for hva som godtas der. Er det et problem, er det ingen som tvinger deg til å være der.

Vær heller glad for at jeg opprettet forumet, og fortsatt holder det åpent, slik at du kan snakke med andre der som du gjør.

PS Du ble ikke kastet ut av Alenemedbarn.no for noe du skrev i forumet, men for innholdet i de to mailene du sendte med skjellsord til meg. Dessuten meldte du deg selv inn igjen, og er nå medlem fordi jeg hadde vondt av deg siden du gjerne ville være med på medlemslisten. Hold deg til saken.
Til toppen
siirho
Erfaren nykommer

InnleggLagt til: Ons 29. nov. 2006 20:02    Tittel: Svar med sitat

Ettersom at du sier at det er andre forum man vil snakke, så kan du jo å gi eksempler på hvor man kan gå.. hvis ikke blir det jo vanskelig å tro at det du sier er sant... Rolling Eyes

jeg sendte en ny forespørsel om å bli medlem igjen for å se hva som skjedde, og det at du da tok meg inn igjen som medlem pga sympati er jo da bare en vits.. viser jo godt at du ikke står for dine egne handlinger..
tilgang til nettsiden har man jo uansett om man er medlem eller ikke.. så for min del er det akkurat det samme om jeg er medlem eller ikke..

Jeg veit at pawe's tråd er flyttet til off topic.. det var noe jeg ba om faktisk.. men det at han skal ha fått pepper av andre gir ikk han tillatelse til å gi pepper tilbake uten å få følger for det... Rolling Eyes

og hva mener du med " at jeg skal vøre glad du fortsatt holder oppe forumet, slik at jeg kan snakke med andre der som jeg gjør??

holde meg til saken gjør jeg som jeg selv vil med.. kan spørre om flere saker på en gang vettu.. Wink
Kare

InnleggLagt til: Ons 29. nov. 2006 20:11    Tittel: Svar med sitat

Ja, da tar jeg dette som en offentlig utmelding av Alenemedbarn.no, og sletter deg derifra endelig. Nye innmeldinger vil nå ikke bli godtatt.

Den testingen din om å stå for noe osv, er jeg verken med på, eller finner noe særlig verdi i. Det får være din greie.

Hvis jeg ikke gidder å ha og drive diskusjonsforumet lenger, legges det ned. Det er det jeg mente.

Ellers tar jeg ikke ansvar for deg og hvor du skal diskutere. Inne på forumet Alenemedbarn.no er det medlemmer som er prioritert, det leser du av forumreglene. Det spiller ingen rolle om det er åpent nå.

Denne diskusjonen gidder jeg ikke mer. Det er bortkastet tid.
Til toppen
siirho
Erfaren nykommer

InnleggLagt til: Ons 29. nov. 2006 20:18    Tittel: Svar med sitat

Jeg syns ikke det er bortkastet tid jeg. for jeg får en mer forståelse for hvorfor du gjør som du gjør og hvorfor du mener det du mener ved å diskutere.. både positivt og negativt..
og jeg syns det er feigt å "trekke" seg fordi man får litt pes tilbake.. det gjelder selvfølgelig ikke bare deg, men mange andre også.. så det er klart.. Rolling Eyes

men jeg tror nok at jeg ikke er alene om å være uenig med deg til tider, men er man uenig med deg så blir man ikke så godt mottatt vil jeg påstå.. og det er ikke sånn et forum skal ledes.. det blir mindre og mindre rom for å være uenig inne på forumet.. og det er veldig naturlig at man er uenig til tider alle og enhver..
og det er jo å naturlig å "beskytte" seg selv når andre sier en mot, det gjør jo jeg å det.. Wink

Ha en fin kveld da Kare..
Kare

InnleggLagt til: Ons 29. nov. 2006 21:04    Tittel: Svar med sitat

Siste innspill her; jeg er verken redd pes eller andres meninger, men det bør være en fruktbar diskusjon, skal tida settes av til det. Det er ikke dette her. Dette er kjedelig snakk om ingenting.

Start ditt eget forum, diskuter andre steder, ingenting hindrer deg i det. Du er daglig inne på forumet med ulike meninger også, uten at noen hindrer deg i det, heller.

Har du problem med at det er en redaktør som driver forumet og nettsiden, så er det ditt problem. Men jeg har gitt deg og mange andre plass til å diskutere, og den plassen benyttes også, også av deg.

Det burde kanskje være et tankekors at den du mener hindrer deg på noen måte, er nettopp den som har startet forumet og som fortsatt driver det.

Lykke til videre!
Til toppen
siirho
Erfaren nykommer

InnleggLagt til: Ons 29. nov. 2006 22:43    Tittel: Svar med sitat

[color=darkblue]mener ikke at du hindrer meg jeg.. Shocked da har du nok missforstått meg..

det jeg har problem med her er at det virker som at du som forumleder lar noen få "lov" til å si en ting, mens andre ikke har "lov" til å si det samme..

ta f.eks 10 på topp lista inne på forumet, der er det flere som kommer med sin liste, men det er bare en som for pepper for å si sin positive liste.. mens alle faktisk har kommet med sine positive lister..
hvorfor skal folk få lov til å hakke på en, som faktisk ikke har "gjort" eller skrevet noe galt i akkurat DEN tråden.. det at en person har skrevet noe galt i en annen tråd, skal jo ikke tas med videre på alt som blir skrevet videre i andre tråder.. det blir urettferdig, og faktisk en form for uthenging.. det har jo kommet innlegg etter trådstartern fra deg, som sier at sånn å sånn bør man svare, jeg syns da at det burde vært skrevet i det første innlegget, så det slipper å bli "missforståelser" og diskusjoner om hva som er rett og galt å skrive..

og jeg nevnte å den tråden der en annen person henger ut en annen, det har ennå ikke fått noen annen følge enn å bli flytta til et annet forum av admin, og ikke deg..
livet er ikke rettferdig, men på noen ting så skal det være rettferdig mener jeg... Rolling Eyes [/color]

[color=green]har funnet ut jeg kan bruke farger her å!![/color] Very Happy
Vis innlegg fra:   
Dette forumet er stengt. Du kan ikke starte nye, svare på eller endre emner.   Dette emnet er stengt. Du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar    Webterminalen Hovedside » Avsluttede forum » Administrasjon » Off topic Alle klokkeslett er BST (Stor-Britannia)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemminger i dette forumet

Webterminalen er et nettsted fra GratisGuide.net
Skaff deg ditt eget forum hos Webterminalen.com - det er helt gratis!