| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Skrevet av |
Innlegg |
nora Nykommer
Ble medlem: 29. jan. 2007 Innlegg: 14
|
Lagt til: Søn 22. april 2007 19:40 Tittel: Hvordan forholde seg til sakkyndig i barnefordelingssak |
|
|
Har noen erfaring med hvor hvordan man skal håndtere en sakkyndig i en barnefordelingssak når den observasjonen som er blitt gjort er fullstendig feil og mangelfull?
Når en slik observasjon er grunnlaget for et barns samvær med en far som kun var en liten del av barnets liv de første månedene, som har hatt besøksforbud på grunn av trusler om drap og bortføring, psykisk vold mot mor og som både da og nå viser manglende evne til tenke på situasjonen ut ifra barnets ståsted, kan det få fatale følger for barnet. |
|
| Til toppen |
|
 |
lillemamma Nykommer
Ble medlem: 10. feb. 2007 Innlegg: 18
|
Lagt til: Tor 26. april 2007 12:18 Tittel: Rettigheter |
|
|
Jeg lure på om du har noen mulighet til å kreve en annen sakkyndig med begrunnelse i at EN vurdering blir for liten i forhold til hva som er til det beste for barnet. Du kan henvise til at faren har et rulleblad.. vær sjeleglad for det.. de fleste vet å passe på å trekke strikken akkurat så langt at de ikke blir anmeldt...
Det må da være noen måte vi kan beskytte barna våre på ? Er i samme situasjon sjøl!
[url]http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=236/[/url]
Spør som nora... noen konkrete forslag her ? |
|
| Til toppen |
|
 |
nora Nykommer
Ble medlem: 29. jan. 2007 Innlegg: 14
|
Lagt til: Tor 26. april 2007 18:54 Tittel: |
|
|
Det sies at ved å kreve en ny sakkyndig blir det oppfattet som om man er negativ fordi det ikke ble slik man håpet på. Det nytter ikke si at observasjonen er overfladisk og dermed ikke representativ for barnet. At man er uenig er jo "greit" men når obervasjonene er så dårlig at det kan få farlige konsekvenser for barnet, er noe helt annet. Jeg savner et sted hvor man kan henvende seg konkret i forhold til sakkyndiges overfladiske og mangelfulle observasjoner.
Uheldigvis er det altfor ofte slik at man bllir frattatt evnen, ansvaret og plikten til å beskytte barnet. Og som sagt, i tilfelle noen nå mener at det dreier seg om observasjoner som man er uenige i fordi det ikke gikk den veien man ønsket; det dreier seg om dårlig arbeid fra sakkyndigs side. |
|
| Til toppen |
|
 |
Gjest
|
Lagt til: Man 19. okt. 2009 15:30 Tittel: Hvordan forholde seg til sakkyndig i barnefordelingssak |
|
|
Hej
Jeg ved godt at der findes firmaer der har dette som speciale men findes der en guide/howto til hvordan man selv designer osCommerce så butikken kommer til at ligne resten af hjemmesidens design?
Altså med andre ord - hvordan designer jeg selv osCommerce?
På forhånd tak
/Carl |
|
| Til toppen |
|
 |
|