| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Skrevet av |
Innlegg |
Blir alenemamma Nykommer
Ble medlem: 28. des. 2007 Innlegg: 5
|
Lagt til: Fre 28. des. 2007 14:29 Tittel: Får ikke kontakt med far |
|
|
Hei
Jeg ska ha en liten jente i mars.Er litt over 2 mnd siden det ble slutt med han som e faren.Da hadde vi vært forlovet i 10 mnd.Og ting gikk ganske fint.Helt til jeg sa at vi skulle ha barn. Virket ikke som om han brydde seg i det hele tatt, selvom vi hadde duskutert det og prøvde.
Fikk ikke tak i han før for noen uker siden. Sendte en mail til han der jeg spurte om han kunne ta kontakt, og om han i det hele tatt brydde seg om datteren sin.Denne mailen fikk jeg ikke svar på.
Så ble jeg lei, sendte en mld der jeg skrev noe av det samme som i mailen.Her fikk jeg svar.Det eneste han sa var; hvordan går det med magen? jeg sa at det gikk veldig fint og han sa bra. Siden den gang har jeg ikke pratet med han.Har prøvd flere ganger, men han tar ikke tlf.
har lyst til å få igang en avtale om samvær, men det jeg lurer på er hvordan ska jeg gå frem? Ønsker at vi ska få dette til, med tanke på den lille.Hadde det vært opp til meg, så hadde det ikke blitt noen avtale.Men gjør dette for den lille. ikke riktig at hun ikke ska vite hvem faren hennes e.
Bør nevne at han har to gutter fra før av.han har ingen avtale med noen av de.Den eldste får han ikke se i det hele tatt.  |
|
| Til toppen |
|
 |
marineblå baby Nykommer
Ble medlem: 26. des. 2007 Innlegg: 8
|
Lagt til: Søn 30. des. 2007 00:46 Tittel: |
|
|
det er veldig vanskelig og lage en avtalle med noen som ikke er intresert. når babyen din kommer så kan hun ikke bare bli med faren sin en helg. dere må møtes sammen alle tre i starten. til barnet kjenner pappen, til du har fått orden på melken og alt har roet seg.
etter vert kan far ha med barnet noe timer og øke gradvis. barneombudet fraråder regelmesig overnatting for barn under 1 år.
jeg vet det er fryktlig vanskelig. men du må nesten ta ting litt som det kommer. om far ikke vil ha kontakt så er det ikke så mye du får gjort. kansje han er redd for og bli glad i barnet for så ikke og få se det? det er nok ganske vanskelig og skulle bli pappa uten og være sammen med moren. gi han tid. gi han murligheten til og se barnet sitt så mye du orker.
så får dere heller lage en avtalle etter vert, når han har blitt kjent med barnet.
om ting mellom deg og barnefaren blir vanskelig og du greier og få han med (du kan dra dit alene også det gjorde jeg) så er familiekontoret et fint sted. de er veldig flinke til og gi råd til det beste for barnet. _________________ en alenemor kan ikke alt, men hun lærer seg det hun ikke kan. å pokke så god hun blir til og slåss |
|
| Til toppen |
|
 |
Blir alenemamma Nykommer
Ble medlem: 28. des. 2007 Innlegg: 5
|
Lagt til: Søn 30. des. 2007 13:12 Tittel: |
|
|
| tusen takk for svaret=) |
|
| Til toppen |
|
 |
daisyboo Nykommer
Ble medlem: 12. april 2009 Innlegg: 2
|
Lagt til: Søn 12. april 2009 22:41 Tittel: |
|
|
| jeg har en 2 gutter den miste ble 1 i mars og han har aldri sett sin far, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kontaktet han på ulike måter, men ha vil ikke han hevder jeg har ødelagt livet hans ved å få barn med han, nå må jeg med sorg si at jeg har gitt opp hvis han vil ha savær og være pappan hans får han ta kontakt selv den dage kal jeg være imøtekommende men rettferdig, jeg får nevne at hele hans fars familie har stilt opp i stede, og de har også prøvd å få han til å ta kontakt men det nytter ikke, de har han jevnlig som en slags erstattnign for helge savær og har vært til stor hjelp for meg, hvis du ikke får fatt i barnefaren ta kontakt med familien hans om de vil ha samvær istede, jeg har veldig positive erfaring med det, jeg kjente nesten ikke familien hans før jegtok kontakt og han hadde ikke engang fortalt det til dem, men det ble bare positivt, han har nå ialfall,besteforeldre,onkler,tanter og søskenbarn i sin fars familie som elsker han..... |
|
| Til toppen |
|
 |
|